Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Новая тема / Ответить на тему Ответить  Сообщений: 3 
  Пред. тема | След. тема 
В случае проблем с отображением форума, отключите блокировщик рекламы
Автор Сообщение
 

Moderator
Статус: Не в сети
Регистрация: 21.10.2010
Откуда: вопросы?
Фото: 72
DLSS Tweaks, плагин который позволяет включить сглаживание DLAA в играх с поддержкой DLSS.


_________________
i9-7980XE ✸ Asrock X299 Taichi XE ✸ 64GB RAM ✸ RTX 4090 ✸ SSD/HDD ✸ СЖО | PS5 BE



Партнер
 

Member
Статус: Не в сети
Регистрация: 13.01.2004
Откуда: Иркутск
почитал что такое. говорят может быть медленно, но вот вопрос - что быстрее, DSRx4(или SSAA) или сабж? в первых двух можно включить обсчет в более высоком разрешении с масштабированием до текущего, заодно узнать как будет тормозить ваша игра если вы купите монитор 4к(или 2к), но если рассчетов в четыре раза больше то что будет с dlaa


 

Moderator
Статус: Не в сети
Регистрация: 21.10.2010
Откуда: вопросы?
Фото: 72
DLSSTweaks 0.200.3

Changes in 0.200.xx:
  • (0.200.3) improved how wrapped functions call back to original functions, helps fix crashes on certain games
  • (0.200.3) moved OverrideAppId to DLSSPresets section
  • (0.200.3) added ResolutionOffset setting to INI, allows offsetting the DLAA resolution by certain amount, for games that don't like DLAA working at full resolution (eg. Crysis 3 & RE Engine games...)
  • now supports wrapping the nvngx.dll file itself, via exported wrapper functions (this requires signature checks to be disabled via EnableSignatureOverride.reg)
  • improved code so that nvngx.dll wrapper method & the older hooking methods can both share the same logic
  • improved OverrideDlssHud hook to let it work across more versions of DLSS
  • UltraQuality override: allows setting a value for the normally-unused UltraQuality setting, most games don't support this, but a small number may detect the overridden value & make an Ultra Quality setting available to use (eg. Hogwarts Legacy)
  • OverrideDlssDll setting: can override the path that DLSS will be loaded from, may help with games that don't allow the included nvngx_dlss.dll file to be modified (eg. with RGL launcher), so you could set this to make it load DLSS from a different path instead
  • reorganized hooks into separate namespaces for each DLL that we apply changes to (nvngx & nvngx_dlss)
  • uses better method to watch for DLSS DLLs being loaded in, using LdrRegisterDllNotification instead of LoadLibrary hooks, reduces chances of issues with other DLL plugins
  • changed priority of ForceDLAA vs DLSSQualityLevels, values set in DLSSQualityLevels will now always override the ForceDLAA setting, if the section is enabled.
  • improved support for older drivers that might be missing certain DLSS functions
  • changes how hooks are performed: instead of our DLL handling the hook install / removal ourselves (needing us to keep track of the DLL loads/unloads), we instead just hook the DllMain of the module being hooked, which lets us know when the module is loaded/unloaded without needing any bookkeeping - this should help with games that might load & unload the DLSS modules during runtime
  • updated to newer safetyhook to improve stability of code hooks

_________________
i9-7980XE ✸ Asrock X299 Taichi XE ✸ 64GB RAM ✸ RTX 4090 ✸ SSD/HDD ✸ СЖО | PS5 BE


Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Новая тема / Ответить на тему Ответить  Сообщений: 3 
-

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 36


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  

Лаборатория














Новости

Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB | Kolobok smiles © Aiwan