Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.03.2006 Откуда: Москва
#77 MSI Afterburner – самая известная и широко используемая утилита для разгона видеокарт. Помимо этого, она служит для получения подробной информации об аппаратных компонентах компьютера и предлагает дополнительные функции, такие как регулировка вентиляторов, тестирование производительности, видеозапись.
1. Для разблокировки разгона в файлеMSIAfterburner.cfg (Находится в папке, где установлена программа) необходимо прописать следующие значения: UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it UnofficialOverclockingMode = 1 2. Для разблокировки напряжения и его мониторинга в том же файле прописываем следующие значения: UnlockVoltageControl = 1 UnlockVoltageMonitoring = 1 (!)В драйвере Catalyst 12.2+ не хватает пары файлов, скачиваем здесь 3. Программа так же "умеет" отображать энергопотребление CPU и GPU в играх. ~ Для этого в Настройках (Настройки > Мониторинг) нужно активировать пункты "Энергопотребление" и "Энергопотребление ЦП". 4. После перезагрузки или включения компьютера слетает профиль разгона. Как сделать, чтобы он грузился вместе с Windows? ~ Одно из решений тут - настройка автозапуска ~ Или штатный метод попробовать, описанный здесь 5. Выскакивает ошибка "В данный момент невозможно произвести внедрение в Diretc3D12 компоненты. Строго рекомендуется перезапустить приложение" Решение описано в этом посте 6. Шпаргалка по оформлению оверлейного дисплея от камрада y0121ck - ОСНОВЫ и ДОПОЛНЕНИЕ
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 72
В ближайшее время выйдет новая бета.
MSI Afterburner 4.6.0 beta
Added NVIDIA Turing GPU architecture support: o Added voltage control for reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards o Advanced GPU Boost control for NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards. Extended voltage/frequency curve editor on GeForce RTX 20x0 family graphics cards allows you to tune additional piecewise power/frequency floor and temperature/frequency floor curves. Control points on those new curves allow you to control GPU Boost power and thermal throttling algorithms more precisely than traditional power limit and thermal limit sliders o Hardware abstraction layer has been revamped to provide support for multiple independent fans per GPU due to introducing dual fan design on reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards and due to introducing native dual fan control in NVAPI. Both fans of NVIDIA GeForce RTX 20x0 can be monitored independently in hardware monitoring module now and can be controlled synchronically in manual mode · Hardcoded voltage/frequency curve clock multiplier implementation has been replaced with heuristic multiplier detection in order to provide unified voltage/frequency curve control implementation for NVIDIA Pascal and newer NVIDIA GPU architectures · Improved realtime voltage/frequency curve editor GUI scaling. Now GUI is scaled property when adjusting skin scaling with open voltage/frequency curve editor window · Added Monolithic Power Systems MP2888A voltage controllers support to provide compatibility with future custom design MSI graphics cards · Added thermal offset for CPU temperature monitoring on AMD Ryzen 7 2700X processors · Pagefile usage” graph in hardware monitoring module has been renamed to “Commit charge” · RivaTuner Statistics Server has been upgraded to v7.2.0 (currently beta 4, changes list were documented in this thread earlier)
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.10.2016 Фото: 22
Настроил обороты вентиля по своему в ab, но работает эта настройка только когда он запущен, при этом настройка кривой частот/напряжений работает всегда без запуска ab, можно ли сделать чтобы настройка вентиля так же всегда работала? Просто я привык фон чистым держать, ab запускаю редко когда нужен мониторинг. Если нет подскажите какой прогой лучше пользоваться для настройки вентиля вк.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.10.2016 Фото: 22
Vovic писал(а):
Такого не может быть!.(значит АВ запускается в свёрнутом режиме).
Вот такие настройки стоят. #77 Сама программа после запуска пк не запускается, в трее ее нет, в диспетчере задач тоже нет ничего связанного с AB. Может она запускается, применяет настройки и выключается хз, но факт что кривая частот/напряжений работает сразу, а вот вентиль работает как надо только если прога в трее.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 16.02.2009 Фото: 12
Vovic писал(а):
Такого не может быть!.(значит АВ запускается в свёрнутом режиме)
тоже замечал такое на некоторых видеокартах, применил разгон, он работает даже если АВ закрыть и даже после перезагрузки разгон сохранялся, если выключал комп и включал тогда карта запускалась по дефолту. надо видимо ставить галочку "удалять автоматически сохраняемые загрузочные настройки".
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 22.03.2005 Откуда: Уфа Фото: 0
Ivol писал(а):
Сама программа после запуска пк не запускается, в трее ее нет, в диспетчере задач тоже нет ничего связанного с AB. Может она запускается, применяет настройки и выключается хз, но факт что кривая частот/напряжений работает сразу, а вот вентиль работает как надо только если прога в трее.
Скорее всего АБ в реестре прописал новую кривую как текущий выбранный стейт - потому при перезапуске он и работает, а не "сбрасывается" на какой-то там дефолт или т.п.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 11.05.2011 Фото: 0
Alex TOPMAN писал(а):
Скорее всего АБ в реестре прописал новую кривую как текущий выбранный стейт - потому при перезапуске он и работает
Возможно, (убрал галки для запуска и вырубил прогу АВ), проверил тоже так
Ivol писал(а):
Сама программа после запуска пк не запускается, в трее ее нет, в диспетчере задач тоже нет ничего связанного с AB. , но факт что кривая частот/напряжений работает сразу, а вот вентиль работает как надо
Но!!! когда сбрасываешь настройки АВ в дефолт всё робит, как надо(без разгона и всего прочего).
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.10.2016 Фото: 22
Vovic писал(а):
Это вряд ли, так, как
Я имею ввиду что даже после перезагрузки системы не происходит сброса, при том что проги нет в автозапуске, сбросить может только сам юзер по желанию, как и должно быть.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 01.01.2007 Откуда: Санкт-Петербург
Vovic писал(а):
тоже замечал такое на некоторых видеокартах, применил разгон, он работает даже если АВ закрыть и даже после перезагрузки разгон сохранялся, если выключал комп и включал тогда карта запускалась по дефолту.
У меня даже после выключения разгон не сбрасывается.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 05.08.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 37
Цитата:
MSI Afterburner v4.6.0 beta 9 (build 13319)
· Added NVIDIA Turing GPU architecture support: o Added voltage control for reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards o Advanced GPU Boost control for NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards. Extended voltage/frequency curve editor on GeForce RTX 20x0 family graphics cards allows you to tune additional piecewise power/frequency floor and temperature/frequency floor curves. Control points on those new curves allow you to control GPU Boost power and thermal throttling algorithms more precisely than traditional power limit and thermal limit sliders o Hardware abstraction layer has been revamped to provide support for multiple independent fans per GPU due to introducing dual fan design on reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards and due to introducing native dual fan control in NVAPI. Both fans of NVIDIA GeForce RTX 20x0 can be monitored independently in hardware monitoring module now and can be controlled synchronically in manual mode o Added NVIDIA Scanner technology support · Improved hardware monitoring module: o Added thermal offset for CPU temperature monitoring on AMD Ryzen 7 2700X processors o “Pagefile usage” graph in hardware monitoring module has been renamed to “Commit charge” · Improved hardware control shared memory interface. During the past years, external applications like MSI Remote Server were using this interface for tuning GPU hardware settings remotely from external applications. The improvements are intended to allow connecting external stress testing and automatic overclocking related applications to MSI Afterburner via this interface: o Now voltage/frequency curve on NVIDIA Pascal and newer NVIDIA GPU architectures is accessible via hardware control shared memory interface o New hardware control shared memory interface command allows MSI Afterburner to load hardware settings from external application without immediately applying new settings to GPU o Added notification message, allowing external applications to notify MSI Afterburner about new command written to hardware control shared memory. Without the notification, MSI Afterburner is executing external commands on each hardware polling iteration like before. Please refer to SDK and MACMSharedMemorySample source code to see notification message usage example o Added hardware identification info to GPU entries in hardware control shared memory. Hardware identification info allows external applications to reconcile own enumerated devices with logical GPUs enumerated by MSI Afterburner o Now hardware control shared memory is refreshed on delayed fan speed readback events · New bundled MSI Overclocking Scanner application in now included in MSI Afterburner distributive: o MSI Overclocking Scanner is currently supported on NVIDIA RTX 20x0 series graphics cards under 64-bit operating systems only. On such systems you may activate the scanner directly from voltage/frequency curve editor window o MSI Overclocking Scanner is powered by NVIDIA Scanner technology, which is using proprietary algorithms to quickly and reliably test manually overclocked GPU stability or find the maximum stable GPU overclocking in automatic mode with a single click. The scanner is using embedded NVIDIA test load to stress GPU. The scanner provides you two functional modes: § In test mode MSI Overclocking Scanner is stress-testing your manual GPU overclocking settings during approximately 5 minutes. The result is returned as GPU stability confidence level (0% - unstable, 100% - stable) § In scan mode MSI Overclocking Scanner is stress-testing and slowly increasing clocks on voltage/frequency curve points and this way automatically detecting the maximum stable GPU overclocking. The result is returned as modified voltage/frequency curve and average GPU overclocking in MHz · Hardcoded voltage/frequency curve clock multiplier implementation has been replaced with heuristic multiplier detection in order to provide unified voltage/frequency curve control implementation for NVIDIA Pascal and newer NVIDIA GPU architectures · Improved realtime voltage/frequency curve editor GUI scaling. Now GUI is scaled property when adjusting skin scaling with open voltage/frequency curve editor window · Added Monolithic Power Systems MP2888A voltage controllers support to provide compatibility with future custom design MSI graphics cards · RivaTuner Statistics Server has been upgraded to v7.2.0
RivaTuner Statistics Server v7.2.0 beta 5
· Added On-Screen Display performance profiler. Power users may enable it to measure and visualize CPU and GPU performance overhead added by On-Screen Display rendering. Two performance profiling modes are available: o Compact mode provides basic and the most important CPU prepare (On-Screen Display hypertext formatting, parsing and tessellation), CPU rendering and total CPU times, as well as GPU rendering time (currently supported for Direct3D9+ and OpenGL applications only) o Full mode provides additional and more detailed per-stage CPU times · Improved built-in framerate limiter: o Fractional framerate limit adjustment functionality is no longer power user oriented, now you may specify fractional limit directly from GUI o Now you may click “Framerate limit” caption to switch framerate limiter to alternate “Frametime limit” mode. New mode allows you to specify the limit directly as a target frametime with 1 microsecond precision o Added alternate framerate limiting mode, based on synchronization with display rasterizer position. Now you may synchronize the framerate to up to two independent scanline indices per refresh interval. Combining with power user configurable scanline wait timeout and graphics pipeline flushing options, those settings provide experienced users vendor agnostic ultra low input lag adaptive VSync, half VSync or double VSync functionality on any hardware o Added power user oriented idle framerate limiting mode. Unlike traditional framerate limiting mode, idle framerate limiting mode is only affecting inactive 3D applications running in background. Idle framerate limit is specified as a target frametime with 1 microsecond precision. Idle framerate limiting mode helps to reduce power consumption when you minimize some heavy 3D applications and switch to other processes · Various On-Screen Display optimizations and improvements: o Added adjustable minimum refresh period for On-Screen Display renderer. The period is set to 10 milliseconds by default, so now the On-Screen Display is not allowed to be refreshed more frequently than 100 times per second. Such implementation allows keeping smooth animation when On-Screen Display contents are being updated on each frame (e.g. when displaying realtime frametime graph) without wasting too much CPU time on it o Added alternate GPU copy based Vector2D On-Screen Display rendering mode implementation for Direct3D1x applications. New mode provides up to 5x Vector2D performance improvement on NVIDIA graphics cards, however it is disabled on AMD hardware due to slow implementation of CopySubresourceRegion in AMD display drivers o Vector2D rendering mode is now forcibly disabled in Vulkan applications on AMD graphics cards due to insanely slow implementation of vkCmdClearAttachments in AMD display drivers o Revamped geometry batching and vertex buffer usage strategy in pure Direct3D12 On-Screen Display renderer (currently used in Halo Wars 2 only) o Added Vector2D rendering mode support to pure Direct3D12 On-Screen Display renderer o Optimized On-Screen Display hypertext parsing and tessellation implementation o Optimized state changes in OpenGL On-Screen Display rendering implementation o Optimized state changes in Direct3D1x On-Screen Display rendering implementation o Solid rectangles and line primitives in Direct3D8 and Direct3D9 On-Screen Display rendering implementations are now rendered from vertex buffer instead of user memory o Improved OpenGL framebuffer dimensions detection when framebuffer coordinate space is selected o Increased static command buffer size for Vulkan and pure Direct3D12 renders to increase amount of primitives rendered in On-Screen Display in a single pass · Improved desktop duplication based desktop video capture implementation ( Windows 8 and newer OS versions): o Now desktop video recording sessions do not stop on display mode switch or on switch to exclusive fullscreen mode. Such approach allows you to start capturing video on desktop then launch some 3D application and create a video file containing both desktop and 3D application’s video streams o Improved video capture API allows video capture frontend applications (e.g. MSI Afterburner) to force desktop or 3D application video capture modes in addition to default mixed desktop/3D application capture mode o Now desktop capture is using multhithreaded active busy-wait loop frame capture instead of timer driven frame capture in order to improve frame timing precision and resulting video smoothness. The previous timer driven frame capture can be enabled via configuration file if necessary o Decreased desktop duplication timeouts in order to improve RivaTuner Statistics Server GUI response time under certain conditions during desktop videocapture sessions in timer driven frame capture mode · Fixed On-Screen Display rendering in wrong colors when Vector2D mode is selected and Direct3D1x applications use 10-bit framebuffer · Fixed Vulkan fence synchronization issue, which could cause GPU-limited Vulkan applications to hang due to attempt to reuse busy command buffer · Active busy-wait loop in the framerate limiter module is now forcibly interrupted during unloading the hooks library to minimize the risk of deadlocking 3D application when dynamically closing RivaTuner Statistics Server during 3D application runtime · Improved CBT hooks uninstallation routine to minimize the risk of deadlocking 3D application when dynamically closing RivaTuner Statistics Server during 3D application runtime · Improved validation in OpenGL On-Screen Display rendering routine to minimize the risk of crashing OpenGL applications · Changed OpenGL cleanup routines to improve compatibility with OpenGL applications using multiple rendering contexts (e.g. GPU Caps Viewer) · Improved synchronization in 32-bit API hook uninstallation routines · Added timeout to API hooks injection in CBT hook handler. The timeout is aimed to reduce injection related CPU overhead on some systems, related to high mouse polling rate combined with keyboard/mouse hooks installed by third party applications · Interoperability D3D10 page flips on some systems are now filtered by framerate calculation module in OpenGL/Vulkan applications · Added tri-state skinned buttons support in the skin engine · Updated profiles list
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 05.08.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 37
Цитата:
MSI Afterburner v4.6.0 beta 9 (build 13338)
- Voltage/frequency curve editor is now updated on new GPU selection or closed if you select a GPU with no Voltage/Frequency curve control support, so you don’t need to reopen the editor when tuning the curve for multiple GPUs - Improved hardware control shared memory interface: - Now hardware control shared memory is immediately updated on selecting new GPU from GPU quick selection panel in GUI. It is no longer necessary to apply the settings in order to make new GPU selection visible to external applications connected to hardware control shared memory. So you may switch between multiple GPUs and test them from external overclocking scanner without closing and reopening it for each new GPU - New hardware control shared memory interface command allows MSI Afterburner to refresh Voltage/Frequency curve editor to refresh the curve in real time per external application request - Updated OC scanner is now refreshing Voltage/Frequency curve in real time during scanning process, so you may see how the scanner is locking voltage points and tuning each point of the curve while searching for the maximum stable GPU clock
Статус: Не в сети Регистрация: 02.09.2009 Откуда: Мухосранск Фото: 6
всем привет, такой вопрос, как в программе можно изменить лимит по частоте в сторону уменьшения ? хочу ради интереса иногда попробывать низкие частоты, а то там ну совсем маленький лимит, можно его увеличить?
_________________ трёхлетнее старьё 6800хт и куплена у майнера
Всем привет. Собрал новый комп, поставил KFA 1070Ti, установил Afterburner 4.5. Запускаю, а в настройках где выбор графического процессора "устройства недоступны". Не нашел, где что-то включить. Подскажите - чего делать?
Сейчас этот форум просматривают: qwestik, Shpankov и гости: 52
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения