Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 67
#77
Gray Zone Warfare — это динамичный тактический шутер от первого лица с упором на реализм. Вступите в ЧВК и исследуйте обширный открытый мир MMO в режимах PvEvP и PvE. Выстраивайте стратегию, выживайте и открывайте тайны острова Ламанг, сражаясь против врагов.
GRAY ZONE WARFARE - EARLY ACCESS RELEASE DATE ANNOUNCEMENT
Gray Zone Warfare выйдет в раннем доступе в Steam - 30 апреля 2024. Страница игры в Steam.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 01.02.2006 Откуда: Поволжье Фото: 5
lelik1974 писал(а):
явно ориентированная на западный рынок - причём тут игроки из СНГ
А это типичная русофобская позиция, выпустить дерьмо, набросить на вентилятор русофобию, отметиться, выполнить повесточку, а как обострилось - кричать "а нас за шо", "русские Путин виноват". Причем их никто не заставлял втягиваться и участвовать во всем этом, на них не нападали, крутились бабки, историческое взыграло (или заставили?).
_________________ ☆ Ray tracing and UE forever ☆
Последний раз редактировалось Dex 01.05.2024 18:18, всего редактировалось 2 раз(а).
Ключевое нововведение — динамическая смена дня и ночи — обещает не только визуальное разнообразие, но и кардинальные изменения в геймплее. Теперь бойцам придётся приспосабливаться к меняющимся условиям освещения, полагаясь на приборы ночного видения в тёмное время суток. Вдобавок к этому, искусственный интеллект противников получит серьёзный апгрейд: ИИ научится реагировать на смену дня и ночи.
И на этом список улучшений не заканчивается. В ответ на многочисленные запросы сообщества, команда Madfinger Games работает над оптимизацией игрового процесса. В частности, будет сокращено время ожидания прибытия вертолётов на посадочные зоны (LZ), что должно ускорить темп игры и снизить простои между активными фазами миссий. Помимо этого, арсенал игроков пополнится новыми видами оружия, хотя детали пока держатся в секрете.
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.03.2016 Откуда: Казань Фото: 130
ParKur писал(а):
ПЛАН РАЗВИТИЯ GRAY ZONE WARFARE
#77
только надо отметить, что центр карты т.н. GRAY ZONE в их планах намечена на 27ой год. сейчас по их утверждениям готовность от цели составляет 20%. https://vk.com/@gzwru-roadmap-gzw
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.03.2016 Откуда: Казань Фото: 130
из забавного- появилось голосовое оповещение об эвакуации на англ, лаос, и русском, причем русский голос произносит слова чисто, без акцента. Но в определенный момент начинает коверкать. Нейроннкой что ли перевели?
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.03.2016 Откуда: Казань Фото: 130
что-то локация с самолетом одно место на локации Лес, игры про которую не говорим) а так карту надо заполнять, это правильное решение. серьезная обнова
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.03.2016 Откуда: Казань Фото: 130
релиз 0.3 состоялся
eng
New features Realistic weather system Dynamic weather conditions, including rain, storms, fog, and wind, both during the day and at night Rice fields fill up with water during rainy weather The weather forecast is shown on the map and in the main menu and is based on real weather data Player characters react to the changing weather conditions - hydration and energy deplete faster in a hot and humid environment NPCs are also affected - wind and rain affect their hearing, while rain and fog affect their sight
Conflict Zones Get alerted about ongoing PVP conflicts on the map Conflict Zones are created on the map when PMCs from different factions engage in a fight Conflict Zones stay on the map for a specific period of time, alerting players that a PVP fight is going on at this location Conflict Zones will disappear some time after the active firefight ends
Friend or Foe An improved system to detect friendly players in a fight and prevent accidental friendly fire Players of the same faction will have a visible armband on their arm to signal that they are friendly Enemy PMC players will have no armband visible, signifying they are an enemy An operator will warn players that a friendly player is in the area
Tracking Tags Purchasable trackers to help you track your gear. We are adding the tracking tags to the game based on community feedback. Thank you for sharing your suggestions! Tracking tags can be attached to equipment to track its position on the map - helpful in retrieving your body, for example If a player loots a piece of gear with a tracker attached, their position will be tracked as they move with the tagged equipment in their player inventory until the tracker duration expires Trackers cannot be removed from the tracked items, so be careful what you loot and watch your back!
Dragging bodies Drag your downed squadmate to a more favorable position before attending to their wounds in safety
Mortars Mortars make a comeback with a boom! Use them on the offense to support your attack run High-explosive mortar rounds can be found in the world or purchased from vendors, but they are very expensive Mortar strikes can be called to any location within a specific range (limited, so players cannot call mortar strikes at enemy FOBs) The time delay between the mortar strike being fired and the mortar shell landing is based on the distance Cannot be called to a location that is in proximity to friendly faction members
New vendor - Vulture This vendor is available at random at two of the major COPs to the faction that holds the outpost He sells items that have been lost by other players and despawned from the world, and some items that are not available at regular vendors
New weapons SVD MP7 Sig MCX Beretta M9A1 Colt Combat Commander
Experimental features We introduce these features in their first iterations and want you to share your feedback - what you like about them, what you might not agree with, and what you would like to see improved. Combat Outposts - COPs New points of interest on the map that bring perks to the faction controlling them Guarded by neutral NPC guards until captured PVP implementation: Players can capture COPs for their faction Once captured by a faction, the COP is defended by the faction's NPC guards, who are hostile to other factions Can be recaptured by another faction Only one faction can hold it
PVE implementation: Any faction can claim COPs by defeating the hostile NPC guards COPs can be shared between factions
Two levels: Minor COPs Captured COPs can be used as respawn points instead of base camps (base camp respawn is still available) Players can choose to respawn at the nearest COP or the base camp Players can access the locker and vendors in the COP
Major COPs Same as minor, but with heavier defenses, harder to capture In addition, a special vendor (more info below) is available at two random major COPs on the map. The controlling faction will have access to his services.
Squad Strike Missions Strike missions are a new addition that offers players a new way to progress through the game and creates a dynamic and unpredictable gameplay loop outside of the main campaign progression Strike missions appear randomly around the map and must be completed within a time limit They require players to be in a squad to accept and complete
Localization We are bringing the game to new audiences by localizing it to the following languages: German French Portuguese (Brazilian) Spanish Italian Polish Czech Turkish Chinese (Simplified) Korean Japanese
As always, if you encounter something not quite right (if a line is not appropriately localized to your language, or the text doesn't fit a button perfectly) let us know via the in-game feedback form or on our Discord.
Other gameplay changes Repair system overhaul Removed durability loss on coma and death Durability is now affected solely by use and is amplified when bullets hit the weapon New repair mechanics give you a choice in how you want to approach maintaining your gear Slow repair is the more cost-effective way of preparing your gear, but the repaired item remains unusable during the process New repair kits provide an instant repair but come at a higher price
Destructible light sources in the world Shoot out lights to gain an edge in night combat
Health system improvements Guts Guts are now an organ in the lower abdomen, and will cause a coma if destroyed Resolves the issue with AI surviving a high amount of shots to the lower abdomen due to a lack of vital organ placement in this area
Updated health symptoms - sore arms, upset stomach, cramps, vomiting, tremors, and fainting More details about injuries on the health screen of the player and for enemies Information about the damage source (knife, bullet, barbed wire, etc.) is displayed If the source of an injury is a bullet, the ammo type, the armor penetration status, and the shot's direction are shown A new bleeding effect - blood drops on the ground when you're injured The fatal hit is highlighted
Tasks Tasks can be managed outside of the FOB We are improving the game flow by allowing you to accept and finish selected tasks anywhere on the map. This change will also help with managing the travel time and easing the helicopter system Task rewards can now also be claimed outside of the FOB
Kill tasks have shared progression in a squad Tasks that require players to kill a specific number of enemies now have shared progression for all members of the squad
New tasks and reworked tasks, new task types Updated tasks are marked to let players know they shouldn't approach them in the same way as before
Progression improvements Experience awarded for killing enemy PMCs (if the kill happens within a conflict zone) Economy rebalancing Changes to restocking Improvements to looting New lootbox locations New input methods such as keypads, padlocks, access cards, and safe locks
Streamlined Starter Town progression Starter Town quests were updated to make the progression to other POIs faster
AI NPC readability improved New animations for NPCs - NPCs are checking their injuries, looking for blood when they sustain injuries
New Limping animation for critically injured NPCs NPCs can be stunned Headshot ricochet animation - When an NPC gets shot in the head but the bullet ricochets off its skull, players can identify what happened thanks to the new animation
NPCs will be affected by flashbangs
Some NPCs now warn approaching players before opening fire Twitch drops Watch your favorite streamer and earn in-game goodies
Custom servers for events Selected community members can create and manage password-protected game servers with customizable rules, allowing VIP events with temporary, non-persistent characters. They can set the game mode, AI presence, player count, time of day, and weather Limited availability to test the infrastructure and use Includes the Spectator mode - allows players to move the camera freely to set up specific shots
Quality of life changes Adjusted the lowest graphical settings to improve the performance on PCs matching the minimum required specifications Optical scopes now have smooth zoom adjustment Locker sorting is now available You can now choose between packing and sorting items Set up the order in which the items are sorted by dragging the item categories into the desired order on the left side of the locker
New locker containers For grenades, mortar rounds, and weapon parts Updated container sizes across the board
Improvements to key bindings A proper double-press functionality is now implemented, allowing for new controls and custom control schemes Also added is an improved detection of duplicate keybinds Double-press now works correctly on keys with other functions assigned to press or hold
Improved matchmaking to optimize the server load and faction balance Faction balancing bonus for players who join the least populated faction The new feedback and bug reporting form is accessible directly from the game without opening a website Opened by pressing Shift + F12 or in the game menu Allows sending a screenshot of your screen together with the report
Integrated connection with Steam friends Audio improvements The volume of fauna and waterfalls reduced Improved sounds of moving through bushes New biomes - Meadow and Rock Vegetation Updated sounds for all biomes
Manual respawn in case you get stuck in the terrain Triggered by pressing Ctrl + F11
Muzzle device efficiency and muzzle velocity stats are now displayed in the weapon details panel New notifications for various online errors have been added to provide more clarity Resetting to default and reverting changes now only affects the specific settings screen when used New notifications for various online errors have been added to provide more clarity Money rewards are no longer displayed as a fraction of 50,000 Aggressor status is now also triggered by stun grenades Adjusted the distance between the scopes and the player's eyes It is no longer possible to drop items while flying in a helicopter After a crash or disconnection, the player is timed out after 20 seconds until reconnecting to reduce the chance of getting killed while reconnecting New icons for armor protection (front, back, side)
0.3.0.1 Updates Based on the feedback from the creator preview, we are also adjusting some aspects for the newly introduced features: Armbands now have IR reflective material, making them visible while using NVGs The operator’s announcements about COPs being contested, captured, or lost are now only broadcast to players within a 1500-meter radius of the COP. The broadcast is limited when in a vehicle or a coma. The contested state is now linked to the NPCs - if they are alarmed by the enemy’s presence or at least one NPC is waiting to respawn, the COP is considered contested. Players cannot spawn on a contested COP. The operator’s announcements about combat zones (CZ) are now only broadcast to players within a 300-meter radius around the combat zone. The broadcast is limited if there is already an active CZ within 200 meters of the player, if the player is within 100 meters of a contested COP, or if the last announcement came in less than 30 seconds ago.
Bug fixes Tasks Fixed the missing texture on the bottom of gold bars in the No Questions Asked task Fixed an issue where tasks sometimes failed to mark pick-up subobjectives as complete after picking up the task item Fixed an issue where the task subobjectives fail to be recognized as complete after picking up items that had respawned Fixed an issue where the task item for the task The More the Merrier spawned outside of the designated spawn time window Updated the rewards for numerous tasks to reflect the gear available at the specific vendors
Technical 99 crashes fixed XeSS updated to v2.0.8.1 NVIDIA DLSS upgraded to support DLSS 4 Fixed an issue causing the game to randomly get stuck on the loading screen when starting the game Fixed a rare issue where a player might receive an online persistence error when logging in to a server after wiping their character Fixed a VRAM leak that caused textures not to load properly Fixed an issue causing squads to disband after a crash or disconnection Fixed an issue that caused players to disconnect from their squads randomly Fixed an issue where a player was trying to connect to a squadmate playing on a full server, and started connecting to that server when his squadmate left it, instead of cancelling the matchmaking Fixed a rare issue where the player would be desynced and stuck in one position for some time after being revived Fixed an issue causing the fridge doors to be occasionally out of sync between different clients Fixed a rare issue where a container might get corrupted if used by two players in a specific manner Fixed an issue where a helicopter seat was displayed as available even if it was reserved for squad members under specific circumstances
AI Fixed an issue where the FOB guards might get stuck when crossing paths Fixed an issue where AI NPCs would sometimes die without performing a voice line Fixed an issue causing AI NPCs to stop for a longer time when patrolling Fixed an issue that caused AI NPCs to be able to pass through doors before they were fully opened Fixed an issue causing AI NPCs to get stuck and not perform any action when trying to reload Fixed an issue causing AI NPCs to spin when trying to open a door and go through it Fixed an issue that allowed the AI NPCs to spawn in inaccessible places Fixed an issue causing AI NPCs to spin in doorways or other tight spaces
Animations and characters Fixed the tin can lid position when drinking in a crouch or prone Fixed a missing sound during the check weapon animation on M4 and DDM4 rifles when the magazine is not attached, but a bullet is in the chamber Fixed the check magazine animation on the AK platform, where the magazine would stay attached to the weapon Fixed an issue where the scissors in the player's hand were misaligned when using the surgical kit Fixed an unnatural movement of the index finger when switching from a grenade to a knife Fixed an incorrect hit animation when the player is hit in the leg and is in the progressive crouch stance Fixed an issue causing the reload animation for Mosin to break when crouching and looking down Fixed an issue causing the character to twitch while running into a solid object occasionally Fixed an issue allowing players to vault through the glass above doors in the base camp Fixed an issue where the cell phone remained in the hand of a dead body of a player who disconnected from the game Fixed an issue causing the phone to fly away from the character's hands when closing the menu Removed the animation of zeroing from the Mosin sniper if the front iron sight was removed Fixed unintended excessive head movement when reloading shotguns and walking forward Fixed an unnatural position of the left hand when opening and closing breaker boxes Fixed an issue causing the left hand to clip through M4 when hopping onto a chopper Adjusted the animation speed of the check fire mode animation for AK-12 and AK-19 to make it smoother Fixed an issue causing unnatural hand movement when reloading specific AK variants while in prone Fixed a floating cartridge next to the character's hand after reloading a shotgun and using bandages Fixed an issue where firearm cocking animation for sniper rifles and shotguns would break when moving in prone Fixed an issue made it possible to sprint while cocking the Mosin sniper rifle Fixed an issue causing an unnatural movement when leaning against a boat in the UNLRA headquarters Fixed an issue causing unintended head bobbing when sprinting Fixed a bug where the sway effect was missing when players depleted the arms' stamina Fixed the jump animation while leaning Fixed a rare issue where the animation for checking the magazine might glitch out while ADSing and going into crouch Fixed a bug in the check magazine animation for AK rifles, which resulted in the magazine not moving with the hand Fixed an issue where the bolt doesn't move for the Mosin sniper rifle when shooting in prone Fixed an issue causing an abrupt transition to ADS while running Fixed a bug where the arm stamina drain stat incorrectly decreased with the durability loss instead of increasing Fixed an issue causing movement glitches in a tight environment Fixed an issue causing visual desync after using the sit emote Fixed a bug where players could get into an infinite sprint and reload loop under specific circumstances Fixed an issue causing an empty shell to fly near the character's hands after reloading a shotgun and equipping a grenade Fixed a jerky movement animation when tapping the movement keys repeatedly Fixed a light flicker on the shells when reloading the Mossberg 590 Fixed an open shutter when the chamber is empty on the AK-74N Fixed an incorrect animation transition from walking to standstill Fixed an unnatural movement of the left arm when loading an empty Mosin rifle with the Archangel stock Fixed an issue where the ammunition was not displayed in loaded magazines during the reload animation Fixed the mistimed sound effect during the loading animation for Type 51 Fixed an issue where the weapon canting was not synced to other clients Fixed an issue where the animation of sprinting, jumping, and then shooting was not synced correctly to other clients Fixed an issue where the animation of an ejected round during a check chamber animation on SKS was not synced correctly to other clients Fixed a missing examine animation when holding the Type 51 pistol in the hand
Sound and VOIP Fixed an issue causing no sounds of footsteps when walking over rocks in Tiger Bay Fixed the missing activation sound for the GSSh-01 Headphones Fixed an issue where the voip could be activated, and the icon was displayed even if no microphone was connected Fixed the identical sounds of the fire mode switch and tactical device toggle Fixed missing sound during the load animation of AK rifles while in crouch Fixed an issue that chused the headsets to stop working after being inspected Fixed an intermittent excessive processing of the squad radio, which made it difficult to understand other players in the squad Fixed an issue causing a distorted sound to play when joining squad voice chat Fixed an issue where the sounds of walking over puddles or mud did not change accordingly Fixed an intermittent issue with the squad VOIP, where it sometimes failed to establish a connection within the squad when joining the server Fixed a rare issue with the voice chat, which caused a persistent voice alteration Fixed a rare issue where the voice chat failed to initialize when entering the game
Health system Fixed an issue that allowed players to kick doors even when their stamina was depleted Fixed an issue that allowed players to perform actions even when their arm stamina was depleted Fixed the incorrect duration of the temporary hearing loss effect Fixed the incorrect duration of the blind spot effect Fixed missing symptoms and sound effects for the growling stomach
Rendering Fixed an issue causing distant objects in starter towns to fail to render properly Fixed an issue causing distant objects near India 1 LZ to fail to render properly Fixed an issue that caused the helicopter shadow to appear pixilated on water surfaces Fixed a rare issue where the left hand overextends when reloading the Mosin sniper rifle while crouching Fixed the right hand clipping through the handguard when shooting and cocking the Mosin sniper rifle Fixed occasional clipping of the left hand with the character's body during a diagonal movement Fixed an issue causing the smoke grenade particles to flicker Fixed an issue causing glass surfaces to be rendered incorrectly when looking at them through a magnified scope Fixed an issue where far objects were not correctly rendered when looking through a magnified scope across the bay in Ban Pa Fixed an issue where the frame limit was not working correctly when using it with FSR Frame Generation Fixed an issue causing the clouds not to render when scoping in Fixed an issue causing the scopes to ignore the 3D resolution setting Fixed an issue causing shadows to be rendered inconsistently on distant objects or vegetation Fixed extremely dark shadows during specific hours of the day Fixed an issue causing pixelated shadows on nearby objects by the player's flashlight
Weapons/Weapon parts/tactical devices Fixed an issue where the Cold 1911 front sight LPA was incorrectly highlighted as compatible with the base 1911 Colt slide Fixed an issue where some collimators were incorrectly showing as compatible with Vz. 61 tactical mount Adjusted the outline color on the Glock iron sight Fixed the character's hand clipping through the Mechanix gloves during specific animations Fixed the incorrect compatibility of Keymod Rail-7 with the AFG-2 foregrip Fixed tactical devices clipping into each other when attached to the right rail on the M4A1 Fixed an issue where the foregrips were flipped upside down on the preview screen when Keymod rails were attached to them Fixed an issue where tactical devices attached to the left side of the M-lok handguard on the AKS-74U clipped through the left hand Fixed an issue that caused M-Lok mounts to attach to incorrect spots on the X7M-13 handguard Fixed an issue causing the Steiner AN/PEQ-15A DBAL-A2 clipping with collimators if attached to X7M-13 Fixed an issue where weapon parts placed in pockets would be swapped instead of attaching when dragging compatible parts onto them Fixed an issue allowing players to exceed the maximum zoom on specific scopes Fixed an issue thst caused the laser beam to be briefly visible on the back of the casing when turned on Fixed an issue that caused the laser beam impact dot on specific lasers to be visible on the casing Fixed the compatibility of scopes and rear iron sights on the M4 rifle Fixed an issue where various foregrips were incompatible with the Keymod Rail-5 slot despite indicating compatibility Fixed an issue where if two flashlights were attached to a weapon and activated, only one would create a light cone Fixed an issue that caused an incorrect calculation of weapon stats when specific weapon parts were attached When reloading a weapon, the first full magazine in the player's equipment is now prioritized Fixed an issue causing an incorrect shotgun pellet spread
UI Fixed an issue allowing players to place unintended items into locker cases Fixed an issue where clicking a magazine in the vendor menu did not highlight compatible ammunition Removed the sell action from the money on the vendor screen Fixed the incorrect formatting of the vendor information hint Fixed an issue where the weapon placed in a backpack weapon slot would not get marked for trade when putting it in the shopping cart Fixed an issue where messages from a player who wiped their character and changed faction didn't persist in the messenger Fixed an issue causing player and vendor messages to be mixed up after connecting to the game All vendor messages will now be deleted after a character wipe Fixed an issue where the hat displayed on the character model fails to update if the hat is moved to a pocket Fixed an issue where the LZ marker for the FOB didn't indicate the actual position of the LZ Fixed the icon for the Glock 17 Comp Weight Compensator in the weapon preview Fixed the missing faction logo on the equip screen after leaving the FOB Fixed an issue causing items to be greyed out when moving from an equipped backpack Fixed the quick action menu button size when a keybind with a longer name is used Fixed an issue where the names in the messenger failed to update when switching between chats Fixed an issue where the Create Squad button wouldn't update after creating a squad Fixed an issue causing squad members in the main menu to be visible as offline to the other squad members Fixed an issue where the player was marked as offline while in the squad after reconnecting to the game The default keybind for expedited helicopter takeoff has been changed from L to Y to prevent duplication with the emote keybind Fixed an issue causing some of the HUD elements to persist on the screen even after the player turned them off Fixed a minor text size discrepancy in the task reward window Fixed an intermittent issue where the button to accept or complete a task would grey out after interaction Fixed a rare issue that caused the task rewards to be missing the correct icon and name Fixed an issue where the task list didn't refresh after auto-accepting a choice task Fixed the repeating notification when trying to drop a task item Fixed an issue where the Complete task button would disappear when switching between vendors Fixed an issue where a disconnection might cause empty, unusable spaces in large backpacks and locker cases Fixed a rare issue where a player might get stuck in the options menu after changing the output device Fixed an issue where the ping icon doesn't update correctly when the region is unavailable Fixed an issue preventing the squad chat from being unpinned after deploying to a server Fixed an issue where binding the Expedite helicopter takeoff button to a combination with the shift key impaired the functionality of other keybinds Names of exploration points on the main map are displayed on a lower zoom level Fixed a rare issue where a player was unable to send messages or receive squad invites due to a high number of friends in their friend list
World Fixed over 70 spots around the map where players might get stuck Fixed an incomplete riverbank west of Mithras FOB Fixed a misaligned riverbank near Midnight Sapphire Fixed various spots around the river near the Hunter's Paradise, where the river was not set up correctly Fixed an issue causing the banners in the marketplace to change when getting closer Fixed a hole in the ground at the entrance to YBL-1 Replaced the Lamang flag with the respective faction flag in each FOB Fixed a misplaced light source under the roof of a house in Ban Pa Fixed and replaced various flags in Forth Narith for Lamang flags Fixed missing landscape underneath a bridge in Kiu Vongsa Fixed a lamp in Midnight Sapphire, which illuminated other rooms through the walls Fixed an issue causing the runway lights to appear white instead of red Fixed an issue allowing players to get underground when going up the hill in Fort Narith while in prone Fixed incorrect ballistic penetration for various props and buildings Fixed the incorrect placement of multiple props in Midnight Sapphire Fixed a rare issue where the LLA outpost did not appear on the map when the player reached the location Fixed misplaced light switches in various locations Fixed an issue causing items to sometimes fall through the ground when dropped Numerous fixes to minor graphical inconsistencies and misplacements Fixed missing village names on the entrance signs for all starter towns and other locations Fixed a car prop to prevent possible character clipping into it Fixed incorrectly placed bridge columns near Kiu Vongsa Fixed the minefield at the Crimson Shield International base Fixed various places around the map where the foliage grows inside rivers Fixed a bug with some fridges in Tiger Bay that have duplicated doors Fixed an incorrect breaker box connection in a house in the starter town Fixed missing foam on waterfalls near Midnight Sapphire Fixed an issue causing light to leak through walls in the construction site in the starter towns Fixed several spots where the helicopter clipped through vegetation during flight Fixed an issue where the vegetation shadows were visibly choppy when the sun moved Fixed a misplaced collision at the stairs near the Mall, where players might collide with it Fixed an invisible collision at the stairs in the Midnight Sapphire hotel Removed an invisible collision on a pier near a fishing hut close to India 3 LZ Fixed a missing collision at the Town Hall balcony Fixed a misplaced collision in front of a box in UNLRA Headquarters Fixed the missing collisions of wood planks on top of concrete pipes in the starter towns, where players could get stuck if they fell into the pipes Fixed the road collision in Midnight Sapphire to prevent bodies from clipping through the surface Fixed an incorrectly placed invisible collision near the runway in Fort Narith Fixed the collisions on the docks in Tiger Bay, where players or NPCs might briefly fall under the surface Fixed multiple floating and clipping assets near the Riloe Memorial Bridge in Nam Thaven Fixed multiple floating and clipping assets in Ban Pa and the surrounding areas Fixed multiple floating and clipping assets in Midnight Sapphire and the surrounding areas Fixed various floating and clipping objects in Kiu Vongasa Fixed various floating and clipping pieces of vegetation around the map Fixed various floating, clipping, or unreachable loot spawn points around the Pha Lang Airfield Fixed various floating, clipping, or unreachable loot spawn points around Tiger Bay Fixed various floating, clipping, or unreachable loot spawn points around Fort Narith Fixed various floating, clipping, or unreachable loot spawn points around Midnight Sapphire Fixed various floating, clipping, or unreachable loot spawn points around Hunter's Paradise Fixed various floating, clipping, or unreachable loot spawn points around the starter towns Fixed an issue where specific loot items in multiple locations could not be interacted with or picked up Fixed various clipping assets near Lakeside Farms Fixed a house in the Starter town where the ground was protruding through the floor Fixed an incomplete car wreck model in various locations Fixed several junctions that were not correctly connected to the adjacent roads Fixed the table lamps in the Town Hall that were not producing any light when turned on Fixed stretched textures on the curb in Tiger Bay Fixed stretched textures on rocks in various places on the map Fixed the sunlight leaking through the walls in the storage room in Hunter's Paradise Fixed an issue that allowed players to clip through the ceiling in a Fort Narith bunker Fixed multiple misaligned light switches Fixed a misaligned circuit breaker on a villa in the Whitewaters Villas area Fixed the misaligned stair support in the FOB Fixed duplicate car doors on a car model in Midnight Sapphire Fixed flickering textures on the concrete in various locations around the map Fixed the misplaced glass texture from the garage entrance in the starter town marketplace Fixed an issue causing a graphic artifact on a truck windshield in Tiger Bay Removed an incorrectly placed body west of Sawmill Fixed a floating fence near Midnight Sapphire Fixed a floating pile of soil at Sawmill Fixed incorrect collisions on hangar roofs in Fort Narith Fixed an impenetrable glass panel at the Golf Club Fixed impenetrable blinds in buildings in Fort Narith Fixed a levitating wooden hut near farms close to Nam Thaven Fixed the rendering distance of a fence in front of the FOB Fixed an issue causing excessive star blinking
рус
Новые возможности Реалистичная система прогнозирования погоды Динамичные погодные условия, включая дождь, грозу, туман и ветер, как днем, так и ночью Рисовые поля заливаются водой в дождливую погоду Прогноз погоды отображается на карте и в главном меню и основан на реальных погодных данных Персонажи игроков реагируют на изменение погодных условий - в жаркой и влажной среде запасы воды и энергии истощаются быстрее Это также сказывается на неигровых персонажах - ветер и дождь влияют на их слух, а дождь и туман - на зрение
Зоны конфликтов Получайте оповещения о происходящих на карте PVP-конфликтах Зоны конфликтов создаются на карте, когда ЧВК из разных фракций вступают в бой Зоны конфликтов остаются на карте в течение определенного периода времени, предупреждая игроков о том, что в этом месте идет PVP-сражение Зоны конфликтов исчезнут через некоторое время после окончания активной перестрелки
Свой или чужой Улучшенная система обнаружения дружественных игроков в бою и предотвращения случайного дружественного огня У игроков той же фракции на руке будет видимая повязка, указывающая на то, что они дружественны У игроков вражеской ЧВК не будет видимой повязки, указывающей на то, что они враги Оператор предупредит игроков о том, что поблизости находится дружественный игрок.
Трекинговые метки Трекеры, которые можно приобрести, помогут вам отслеживать ваше снаряжение. Мы добавляем теги отслеживания в игру на основе отзывов сообщества. Спасибо, что поделились своими предложениями! К снаряжению можно прикрепить метки отслеживания, чтобы отслеживать его местоположение на карте, что, например, поможет найти ваше тело Если игрок забирает предмет экипировки с прикрепленным трекером, его местоположение будет отслеживаться по мере перемещения с помеченным снаряжением в инвентаре игрока до истечения срока действия трекера Маячки нельзя снять с отслеживаемых предметов, поэтому будьте осторожны с добычей и следите за собой!
Перетаскивание тел Перетащите своего поверженного товарища по отряду в более удобное положение, прежде чем заняться его ранами в безопасном месте
Минометы Минометы возвращаются с грохотом! Используйте их в нападении, чтобы поддержать свою атаку. Осколочно-фугасные минометные снаряды можно найти в мире или приобрести у продавцов, но они очень дорогие Минометные удары могут быть нанесены по любому месту в пределах определенного радиуса действия (ограниченного, поэтому игроки не могут наносить минометные удары по вражеским объектам). Задержка во времени между минометным ударом и падением снаряда зависит от расстояния Нельзя вызвать на место, которое находится в непосредственной близости от членов дружественной фракции
Новый поставщик - Стервятник Этот поставщик доступен случайным образом в двух крупных магазинах для фракции, которая удерживает аванпост Он продает предметы, которые были утеряны другими игроками и исчезли из этого мира, а также некоторые предметы, недоступные у обычных продавцов
Новое оружие SVD MP7 Sig MCX Beretta M9A1 Colt Combat Commander
Экспериментальные возможности Мы представляем эти функции в первых версиях и хотим, чтобы вы поделились своими отзывами - что вам в них нравится, с чем вы можете не согласиться и что хотели бы улучшить. Боевые аванпосты - полицейские Новые достопримечательности на карте, которые дают привилегии фракции, контролирующей их. Охраняется нейтральными NPC-охранниками до тех пор, пока не будет захвачен в плен Реализация PVP: Игроки могут захватывать полицейских для своей фракции После захвата фракцией полицейского защищают NPC-охранники фракции, которые враждебно относятся к другим фракциям Его может отбить другая фракция Только одна фракция может удерживать его
Реализация PVE: Любая фракция может получить копов, победив вражеских NPC-охранников Копы могут быть разделены между фракциями
Два уровня: Второстепенные копы Захваченных копов можно использовать в качестве точек возрождения вместо базовых лагерей (возрождение в базовом лагере по-прежнему доступно) Игроки могут возродиться в ближайшем полицейском участке или в базовом лагере Игроки могут получить доступ к шкафчику и продавцам в полицейском участке
Основные полицейские участки То же, что и второстепенные, но с более мощной защитой, поэтому их труднее захватить Кроме того, у двух случайных крупных полицейских на карте можно найти специального продавца (подробнее об этом ниже). У контролирующей фракции будет доступ к его услугам.
Ударные миссии отряда Ударные миссии - это новое дополнение, которое предлагает игрокам новый способ прохождения игры и создает динамичный и непредсказуемый игровой процесс, не связанный с основной кампанией Ударные миссии появляются на карте случайным образом и должны быть выполнены в течение определенного времени Для их выполнения игрокам необходимо состоять в команде.
Локализация Мы хотим донести игру до новой аудитории, локализовав ее на следующие языки: Немецкий Французский Португальский (бразильский) Испанский Итальянский Польский Чешский Турецкий Китайский (упрощенный) Корейский Японский
Как всегда, если вы столкнетесь с чем-то не совсем правильным (если строка неправильно переведена на ваш язык или текст не совсем подходит к кнопке), сообщите нам об этом через форму обратной связи в игре или в нашем Discord.
Другие изменения в игровом процессе Исправление системы. Устранена потеря прочности при коме и смерти Долговечность теперь зависит исключительно от использования и увеличивается при попадании пуль в оружие Новая механика ремонта дает вам возможность выбирать, как лучше ухаживать за своим снаряжением Медленный ремонт - более экономичный способ подготовки снаряжения, но в процессе ремонта предмет остается непригодным для использования Новые ремонтные комплекты обеспечивают мгновенный ремонт, но стоят дороже
В мире появились разрушаемые источники света Стреляйте по огням, чтобы получить преимущество в ночном бою
Улучшена система здравоохранения Внутренности Кишки теперь находятся в нижней части брюшной полости, и их разрушение может привести к коме Решает проблему, связанную с тем, что искусственный интеллект выдерживает большое количество выстрелов в нижнюю часть живота из-за неправильного расположения жизненно важных органов в этой области
Обновлены симптомы со стороны здоровья - боль в руках, расстройство желудка, судороги, рвота, тремор и обмороки. Более подробная информация о повреждениях отображается на экране состояния здоровья игрока и врагов Отображается информация об источнике повреждения (нож, пуля, колючая проволока и т.д.) Если источником повреждения является пуля, отображается тип боеприпаса, степень пробития брони и направление выстрела Новый эффект кровотечения - при ранении кровь капает на землю. Выделяется смертельный удар
Задачи Управлять заданиями можно и за пределами FOB Мы улучшаем игровой процесс, позволяя вам принимать и завершать выбранные задания в любом месте на карте. Это изменение также поможет сократить время в пути и упростить работу вертолетной системы Награды за выполнение заданий теперь можно получить и за пределами брелока
Задания на убийство имеют общий прогресс в отряде Задания, требующие от игроков убить определенное количество врагов, теперь имеют общий прогресс для всех членов отряда
Новые задания и переработанные задания, новые типы заданий Обновленные задания помечены, чтобы игроки знали, что им не следует подходить к ним так же, как раньше
Улучшения в прогрессе Опыт, получаемый за убийство вражеских ЧВК (если убийство происходит в зоне конфликта) Восстановление баланса экономики Изменения в пополнении запасов Улучшения в мародерстве Новые локации для сбора добычи Новые методы ввода, такие как клавиатуры, навесные замки, карты доступа и сейфовые замки
Упрощен процесс прохождения в стартовом городе Обновлены задания в стартовом городе, чтобы ускорить переход к другим объектам назначения
Улучшена читаемость NPC с помощью искусственного интеллекта Новые анимации для NPC - NPC осматривают свои раны и ищут кровь, когда они получают травмы
Новая анимация хромоты для тяжелораненых NPC NPC могут быть оглушены Анимация рикошета от выстрела в голову - Когда NPC получает пулю в голову, но пуля отскакивает от его черепа, игроки могут определить, что произошло, благодаря новой анимации
На NPC будут действовать светошумовые гранаты
Некоторые NPC теперь предупреждают приближающихся игроков, прежде чем открывать огонь Twitch падает Смотрите свой любимый стример и зарабатывайте внутриигровые призы
Настраиваемые серверы для проведения мероприятий Избранные участники сообщества могут создавать защищенные паролем игровые серверы с настраиваемыми правилами и управлять ими, что позволяет проводить VIP-мероприятия с временными, непостоянными персонажами. Они могут устанавливать режим игры, присутствие искусственного интеллекта, количество игроков, время суток и погоду. Ограниченная доступность для тестирования инфраструктуры и использования Включен режим наблюдателя, позволяющий игрокам свободно перемещать камеру для создания определенных снимков
Улучшено качество изображения Изменены минимальные настройки графики для повышения производительности на ПК в соответствии с минимально необходимыми характеристиками Оптические прицелы теперь имеют плавную регулировку масштаба Теперь доступна сортировка предметов в шкафчиках Теперь вы можете выбирать между упаковкой и сортировкой предметов Настройте порядок сортировки предметов, перетаскивая категории предметов в нужном порядке в левой части шкафчика
Новые контейнеры для хранения Для гранат, минометных снарядов и частей оружия Обновлены размеры контейнеров по всем направлениям
Улучшена привязка клавиш Теперь реализована функция двойного нажатия, позволяющая использовать новые элементы управления и пользовательские схемы управления Также добавлено улучшенное обнаружение повторяющихся комбинаций клавиш Двойное нажатие теперь корректно работает на клавишах, для нажатия или удержания которых назначены другие функции
Улучшен подбор игроков для оптимизации нагрузки на сервер и баланса фракций Бонус за балансировку фракций для игроков, которые присоединяются к наименее населенной фракции Новая форма обратной связи и сообщения об ошибках доступна прямо из игры, не открывая веб-сайт Открывается нажатием клавиш Shift + F12 или в меню игры Позволяет отправлять скриншот вашего экрана вместе с отчетом
Интегрирована связь с друзьями в Steam Улучшено звучание Уменьшен объем фауны и водопадов Улучшены звуки, издаваемые при передвижении по кустам Добавлены новые биомы - Луговая и каменная растительность Обновлены звуки для всех биомов
Возрождение вручную, если вы застряли на местности Запускается нажатием Ctrl + F11
Характеристики эффективности дульного устройства и начальной скорости теперь отображаются на панели сведений об оружии Для большей наглядности добавлены новые уведомления о различных онлайн-ошибках Сброс настроек по умолчанию и отмена изменений теперь влияют только на экран определенных настроек при использовании
Сейчас этот форум просматривают: tycho и гости: 65
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения