Разработчик и издатель:Capcom Entertainment Официальные сайты: [SF5][Shadaloo SF5] [SF6][Buckler's Boot Camp] Оф. форумы: Даты релизов: [USF IV : 7 августа 2014] [Street Fighter X Tekken : 11 - 14 мая 2012 г.] [Street Fighter V : 16 февраля 2016 г.] [Street Fighter 6 : 02 июня 2023 г.] =============== Ryu, Ken и другие знаменитости!
Дримтим Спасибо. Поиграл сегодня немного, сложность реально напрягает. Как и искусственность баланса, когда удары то безумно медленные, как в замедленной съемке, то настолько короткие, что диву даешься. Все такое абстрактное и неожиданное, что не знаешь, с какой стороны подходить к игровому процессу...
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
ДокторКомп Конечно,мне игра больше напоминает MvC(только во вселенной SF),слишком много упрощений в исполнении комбинаций,буст комбо,а также вдобавок облегчённый ввод и камни помощи,по-моему стратегия боя сильно упрощена..для меня АЕ глубже,сложнее и интереснее.(хоть два пада и кончилось,но пойду за третьим и потом за четвёртым) Но есть и другие игроки,которым эти вещи не интересны,а главное,поиграть не углубляясь..забавные рожицы..простые движения..но пока механика в игре сыровата,хитбоксы и хёртбоксы иногда поражают сознание своей нелепостью,обычные удары,действительно,то излишне быстры то невообразимо медленны,некоторые спешалы настолько слабы и малоэффективны,что лучше просто ударить..думаю капком будет патчить,патчить и ещё раз патчить игру(не только механику)..впринципе игра за три месяца жизни уже имеет версию 1.04,в июне ещё один патч будет,а СФ4 за 4 года имеет версию 1.07(я имею в виду приставочную версию нумераций).
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
я бы с удовольствием в игре убрал quick combo,и на их место поставил бы boost combo,зато из обычных ударов boost комбо исключил бы,для sf бойцов оставил бы комбинации как в SF4,а тк бойцы комбинировали как в теккене..сейчас похоже на это,но буст комбо всё портят..во всяком случае мне так кажется..даже бы камни оставил в игре на совести разработчиков...видимо привык играть в SF классическую..
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
Abdalla я вообще против макросов в СФ(а quick combo по сути и есть макрос,да и не нравятся boost combo,слишком упрощают бой и портят стратегический смысл),но раз некоторым играть трудно(а по-большому счёту лень:возиться с падом и учится игре),а продажи компании нужны высокие,то допускаю их появление в игре,но нужно было сделать их отключаемыми в настройках управления.. п.с.в целом игра хорошая,но ложек дёгтя в ней не одна..надеюсь пока..
George80 Не согласен насчет вреда макросов. Это просто дополнительная возможность, которую можно использовать чтобы сделать игру более интересной для себя.
В игре радует активность компьютерного оппонента - очень лихо он запрыгивает за спину, крутится рядом, шарашит по ногам или наоборот неблокируемым ударом по сидящему, броски тоже стали очень шустрыми. Да и сама идея с парами хороша. Очень разноображивает игру.
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
Rumor: Capcom Insider Information about Sf X Tekken, Darkstalkers 4 and more
Howdy folks, The below information was submitted via e-mail from an unconfirmed source. The info claims some shocking revelations regarding Capcom’s SF X Tekken, SSF4 and the heavily rumored Darkstalkers 4. As usual, since this is a rumor, thou must take it with a fat, giant, big, humongous grain of salt. Enjoy:
Regarding Street Fighter x Tekken: - Several testers have been fired over the Rolento knife glitch getting through testing. - The PC patch which was supposed to update the game to 1.04 was delayed because of the Rolento knife glitch. Capcom didn’t want to spend the money on older patches for PC, so they were waiting for the newest edition, 1.04 to be out on consoles, and then release the PC update about a week later, but due to the glitch’s discovery, it was halted. PC will be receiving the update to 1.05 within a week after the console update. - Capcom is aware that the PC version has had the Swap costumes unlocked by a hack, as well as the Alternate costumes being backported from the 360 version, but I do not know if they are currently aware that those have been fully enabled in the PC version as well without needing to switch files around. At any rate, the 1.05 patch will disable, at the very least, the Swap costume hack, and anyone found using it will be reported to Microsoft for a potential account ban. Related, this costume unlocker tool also works with SSF4AE, and users of it in that game will be receiving the same punishment. - Capcom is deeply regretting their DLC decisions with SFxT, but are bound by a contract to both Sony and Microsoft and have very little wiggle room to change things. The 12 DLC characters will NOT be available under any circumstances until the Vita version comes out, however, previously there was going to be a 1 month delay before 360 and PC users were to get the DLC characters (plus Mega Man and Pac Man), but this has since been done away with. All platforms will get the 12 DLC characters on the Vita’s launch day. - Mega Man and Pac Man will be available on 360 and PC earlier than intended, sometime in July. - Capcom is adding roughly 20 new colors that were NOT on the disc and will be downloadable when the Vita version launches. By that time, all the colors existing on the disc will be released as well. Colors will continue to be free. - As a sort of surprise/apology, Capcom is developing two completely new characters that will also be released with the Vita version launch, for all platforms, at no additional cost beyond the cost for the main DLC download. These characters are Evil Ryu and Devil (Kazuya). - Several balancing changes will be done before the Vita launch. You’ll especially see major changes in the DLC characters, because even though they were “completed”, they were not properly balanced and some of their moves will have very different properties. Bryan and Lars especially have major overhauls. - Gems will continue to be released, both paid and free, however some gems that were intended to be paid previously will instead be released for free. This of course does not apply to all of the gems. - Even though a “No Gems” mode has been heavily requested, it is unlikely that there will be such a mode added to the game. This is because, as everyone suspects, Gems exist to make money for Capcom, and even though some of the actual development team wants to side with the fans on this one, the higher ups keep refusing. - Pandora is getting buffed for the Vita release. It will last very slightly longer and will come with a major strength boost, as well as the free meter that it already grants. - The timer is getting fixed for the Vita release. It will take two seconds to pass 1 in-game second, so basically match times are doubled. - The Alternate costumes (the second DLC costume set) will be available when the Vita version launches. - There was going to be a third set of DLC costumes, dubbed “Alternate 2″, but all development on them has been canceled due to poor sales of the existing DLC costumes and general distaste many people have had with the DLC in general. They wouldn’t have come out until sometime in 2013. - And, if it wasn’t totally clear yet, there will be no further content developed for Street Fighter x Tekken after the Vita release. The only things that will be released after that will be more of the on-disc DLC Gems. Of course, balance patches may occur, but nothing beyond that. - No, there will not be a Wii U version.
Regarding SSF4AE: - The PC patch to the newest version has been delayed due to “a ton of issues” that I don’t have details on, but it should be updated sometime in the coming weeks. - SF4 is finished. Other than the off chance that a bug fix or balance patch is required, there will be no new updates to the game. - The 3DS version will not be updated either.
Regarding UMvC3: - A balance patch is in the works, but that’s it. UMvC3 is also finished. - No, there will not be a PC, Wii U, or anything else port.
Regarding Darkstalkers 4: - The Japanese name is Vampire Resurrection. The Western release will be titled Darkstalkers 4: Vampire Resurrection. - It is in development, but it is still early on. It will be running on a modified SFxT engine. Don’t expect to see so much as a trailer for a few months at least, and no gameplay for a few months after that. - The only characters I know will be returning (as of now, it could still change) are Morrigan, Felicia, Hsien-ko, Demitri and B.B. Hood. The only new character I am aware of is apparently a human Dark Hunter named Will who wields two shotguns, and fights mainly by striking with them, but can also shoot. - It is being developed for PS3 and Vita only at the moment, but that could change in the future.
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
ждём в ближайшие дни патча..на демоноиде уже появился,тестирую,с ним пока подключиться к онлайну невозможно(до оф. выхода),из первых изменений появился доп контент,посмотреть через магазин нельзя(т.к. онлайн становится недоступен),но в кастомизации появились ссылки на два набора цветов,несколько наборов камней и новые предустановки для быстрых комб,(ещё возможно появилась возможность удалять камни из ячеек,не помню было это или нет до патча),а также появились первые дополнительные костюмы для персонажей(доступны в кастомизации но необходимо покупать).
Последний раз редактировалось George80 20.06.2012 13:58, всего редактировалось 2 раз(а).
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
Street Fighter X Tekken's PC version to possibly receive patch 1.02 next week
Over on the Ask-Capcom forums, Christian Svensson made a quick reply to some concerns that Street Fighter X Tekken for the PC is a few patches behind the console releases.
The 1.02 patch has been submitted to MS (it's really two patches, one for Steam, one non-Steam). If it gets approved, it could go live next week. If it's not approved, well, then that would unfortunately be longer. We aren't expecting any issues but you never know. The following patch will bring the game to 1.05, however the developer still hasn't received 1.05 source code from the Japan team to even begin that process yet. I unfortunately have no ETA on that. Hope that lets folks know where we are.
Куратор темы Статус: Не в сети Регистрация: 19.01.2008 Откуда: Санкт-Петербург Фото: 16
Дримтим писал(а):
патч был? 1.05
пока даже 1.02 не было(а он должен выйти,так как утечка патча 1.02 была около 10ти дней назад) ..да и для АЕ патч задерживается уже на месяц(если считать что патчи выходят через три месяца после их выхода на приставках).
Добавлено спустя 10 часов 37 минут 19 секунд:
Street Fighter X Tekken PC patch 1.02 releasing tomorrow for GFWL and next week for Steam
Over on Capcom-Unity, Brelston posted a blog detailing the current status of Street Fighter X Tekken patch 1.02 on the PC.It will hit Games For Windows Live tomorrow June 30, 2012 and the Steam version will be available next week. "Games For Windows Live players can look forward to the 1.02 patch finally hitting PCs on June 30, with the Steam version arriving early next week. This patch addresses the rollback and sound quality issues that can affect online play, plus introduces the gem selector menu for faster menu surfing. As for the next patch, the PC version will jump straight to ver 1.05, obviously skipping the Rolento/projectile bug from a month ago. No exact date set, but the team has already begun work on implementing the update into the PC version. More as it happens!"
Добавлено спустя 4 часа 44 минуты 22 секунды: патч 1.02 доступен для загрузки через GFWL,а также добавлен распакованный двуязычный вариант в наш faq.
Последний раз редактировалось George80 30.06.2012 17:04, всего редактировалось 1 раз.
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения