Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 72
#77
Жанр: Action / RPG Режим игры: одиночный / сетевой Разработчик: NetherRealm Studios Издатель: Warner Bros. Games Дата выхода: 19.09.2023 Платформа:PC/PlayStation 5/Xbox Series X|S/Nintendo Switch
САЙТ ИГРЫ | ИГРА В STEAM / EPIC / PLAYSTATION STORE / MICROSOFT STORE
ОПИСАНИЕ
Это у нас в крови! Откройте возрожденную вселенную Mortal Kombat, которую создал Бог огня Лю Кан. Mortal Kombat 1 провозглашает новую эру культовой франшизы с новой боевой системой, игровыми режимами и фаталити!
Хотя передумал. Погонял остальные МК, поднял street fighter, tekken и dead or alive я в файтинги последние лет 5 не гонял точно. И про японские драчки недавно относительно узнал. Virtua Fighter 5 только в якудзе играл + 100 лет назад на компе в первую часть и ничего не помню. В целом, выглядит так, что курс у всех файтингов примерно одинаковый, на первый взгляд. Не знаю, кто первым начал, т.к. не знаток capcom и того, что там было до MK9. Типа, комбо в духе "удар рукой + сильный удар рукой + удар рукой" это уже прямо в списке приемов. Да и люди в обсуждениях упоминают footsies, и, в целом, умение держать дистанцию и все такое, иначе огребешь при неверном движении. Я раньше про это вообще не думал. Ввязался в драку - назад пути нет. Т.е. все стало упираться во вкусовщину какую-то. Причем мотивы таких трендов даже стало интересно раскопать.
_________________ Жирная индейка или запеканка Я обожаю ростбиф, особенно с лапшой Еще бы хорошо пончик со сметанкой Влюблен я в миссис Ньютон всей душой
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 07.01.2014 Фото: 30
Bratken писал(а):
Да и люди в обсуждениях упоминают footsies, и, в целом, умение держать дистанцию и все такое, иначе огребешь при неверном движении.
"Умению держать дистанцию" - сто лет в обед: еще Dhalsim(это гибкий индийский йог, появившийся в SF2) умел такое делать в начале 90-х, а современные файтинги стали соревновательными играми, поэтому для игры в онлайне такие вещи знать и использовать строго обязательно.
Статус: Не в сети Регистрация: 20.11.2010 Откуда: TALLINN Фото: 270
никак не пойму, как некоторые противники перебивают мой X-Ray? что можно сделать когда противник делает бесконечную комбинацию? за рептилию никак не получается сделать изчезновение, нажимаю вних вверх удар ногой
_________________ i9-9900K, ROG Ryujin 360 II, Corsair Dominator Platinum 64GB, ROG Maximus X Formula, RTX 4080 Super FE, SB ZxR, ROG 1200W, ROG PG279Q 165hz
никак не пойму, как некоторые противники перебивают мой X-Ray?
у любого мува есть стартап, активные кадры и откат. надо чтобы активные кадры попадали по персонажу без блока и тогда прием засчитывается. если ты нажал прием и пошли кадры стартапа а в это время у соперника на его приеме активные кадры ты огребаешь. если твои активные кадры попали на блок, то сразу на начале твоего отката соперник может безопасно провести прием стартап которого быстрее твоего отката
откат на промахе чаще всего больше чем на ударе по блоку
есть арморные приемы. то есть на стартапе приема противника ты можешь нанести урон, но его прием это не остановит (кроме случая если твой урон добил его)
Добавлено спустя 2 часа 24 минуты 18 секунд:
boeng писал(а):
что можно сделать когда противник делает бесконечную комбинацию?
вызвать камео? стрелка в сторону противника и блок вроде бы я сам минут 20 играл в 1
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 72
MORTAL KOMBAT 1 - PATCH NOTES 02.10.2023
General Gameplay Adjustments
Move list corrections
Localization fixes
Fixed an issue that could cause Player 2 to push their opponent away further during certain combo sequences
Fixed an issue that could cause buffered Kombo Attacks Strings & buffered 2in1-cancelled non Enhanced Special Moves to not be performed if a Kameo Ambush attack that can be canceled or branched from was executed with specific timing
Fixed an issue causing some of Stryker’s & Sektor’s attacks to be unbreakable
Character Specific Adjustments
Ashrah - Fixed an issue that could cause Crushing Knee (Towards + Back Kick) to pass through opponents while attacking
Goro (Kameo) - Stomp is now higher priority when it & his partner’s attacks hit on the same frame
Havik - Decaying Guard (Back Punch, Front Punch) and Flesh Wound (Back Punch, Back Punch) no longer auto face
Jax (Kameo) - Ground Pound is now higher priority when it & his partner’s attacks hit on the same frame
Kung Lao - Kung-Kussion will now auto face when done on the landing frame after jumping over an opponent
Shujinko (Kameo) - Mimic Ice Klone & Ice Ball will no longer be repeated by an opponent hit by Time Stop
Fixed issues with the following attacks not working correctly against high parry special moves
Ashrah
God's Wrath and Demon's Wrath can now be high parried
Light Ascension and Dark Ascension can now be high parried
Baraka
(Air) Death Spin can no longer be high parried
Reflex Tester (Back + Front Punch) can no longer be high parried
Bleeding Foot (Back + Front Kick) second hit can no longer be high parried
General Shao
Power Strike can now be high parried
Fixed parry inconsistency between Devastator and Klassic Kahn. Both can no longer be high parried
Johnny Cage
Ball Buster can now be high parried
Rising Star can now be high parried
Shadow Kick can now be high parried
Kenshi
Sento Stance Lost Way (Forward + Back Punch, Back Punch, Front Punch) can no longer be high parried
Kung Lao
Knee Buckle (Back + Front Kick) can now be high parried
Li Mei
(Air) Flipping Heel Kick can no longer be high parried
No Holds Barred (Back + Front Kick, Back Kick) can no longer be high parried
Nitara
Enhanced Bad Blood can no longer be high parried
Raiden
Electric Fly and (Air) Electric Fly can no longer be high parried
Rain
Enhanced Upflow can no longer be high parried
Geyser can no longer be high parried
Reptile
Death Roll can no longer be high parried
Falling Fangs can no longer be high parried
Scorpion
Twisted Kyo can now be high parried
Shang Tsung
Old Form Goal Kick (Forward + Font Kick) can no longer be high parried
Sindel
Enhanced Low Hairball first hit (kick attack) can now be high parried
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 72
MORTAL KOMBAT 1 - PATCH NOTES 11.11.2023
General Gameplay Adjustments • Move list corrections • Localization fixes • AI adjustments & improvements • Improvements to Screen Reader & Test to Speech functionality • Fixed issue causing character dialogue during a brutality to be missing facial animations • Improvements to filtering in Kombat League Leaderboards • Fixed issue that could cause notification indicator to not disappear after checking a new Kombo Challenge • Fixed rare issue that could cause the game to become unresponsive if the user performs a certain sequence of actions involving Quick Resume • Fixed several visual issues with brutalities • Interrupting a Kameo will no longer occasionally not cause damage if the Kameo was recently interrupted by a Fatal Blow • Fixed issue with "Become A Ninja In No Time" Trophy / Achievement not unlocking correctly when using cross-progression • Adjustments to scoring for Endless Tower • Fixed rare crash that could occur when an online opponent declined after connecting • Fixed rare crash that could occur when a player's notification window is holding a large amount of messages • Fixed several issues that could cause desyncs in King of the Hill • Added additional Kombo Challenge for Fighters
Practice Mode • Players can now change the current Kameo for either team from within Practice Settings • Fixed issue with Playback Recording that could cause a character's Tagged Moves to persist on screen • Kustomize Kontrol settings will now always properly apply when using Recording • Adjusted how Auto Block setting works with Sub-Zero's Deadly Vapors
Invasions • Fixed visual issues that could occur when travelling between Encounters and repeatedly pressing the inventory button • Maximum Damage is now disabled in most Encounters • Additional uses of the Ethereal Talisman will now count toward the progress of the "Talis-mania" achievement • Fixed visual issue where some characters’ weapon animations could become out of sync with the character after teleporting to Shop or Forge • Scorpion's Enhanced Devouring Flame will no longer occasionally cause issues if it defeats a boss enemy in the first phase of the fight • Fixed visual issues with some Kombat Modifiers • Fixed missing audio when defeating an airborne opponent in an endurance match • Fixed issue with endurance matches preventing the AI from performing Shang Tsung Old Morph • Fixed crash that could occur when recharging a Talisman with more than 8 charges • Fixed rare issue that could cause the game to become unresponsive if disconnected from the internet while at the Mesa Selection
Character Specific Adjustments • Ashrah - Fixed hitting an airborne opponent with Ascension outside of a combo causing the opponent to appear at an incorrect location in the air • Geras - Double Time attacks will no longer sometimes not work correctly with certain changes with Kontrols • Geras - Fixed visual issue that could occur when using Fixed Point while Sub-Zero's Arctic Armor is active • Havik - Fixed hitting an airborne opponent with final hit of Helping Hand outside of a combo causing the opponent to appear at an incorrect location in the air • Johnny Cage - Reduced base health value to 650 (from 700) • Johnny Cage - Sky Die (Up + Front Punch) is now able to be parried by Johnny Cage's Fatal Blow • Kenshi - Fixed issue which was preventing forward throws using Kameo from executing while Ancestor is active • Kenshi - Enhanced Demon Drop can now be Up Blocked • Kung Lao - Fixed hitting an airborne opponent with Soaring Monk outside of a combo causing the opponent to appear at an incorrect location in the air • Kung Lao - Fixed visual issue with his hat returning with no visual effects in certain circumstances • Mileena - Adjusted auto-facing of Enhanced Roll follow-up attack • Mileena - Fixed rare issue with Teleport Down when used against a cornered opponent that could cause players to be outside the arena for a short time • Nitara - Fixed hitting an airborne opponent with Flying Kolors (Back Punch, Back Punch, Front Punch) outside of a combo causing the opponent to appear at an incorrect location in the air • Nitara - Fixed visual issue with wings animation being incorrect when a throw escape occurs • Rain - Holding Rain God now allows for additional diagonal Up directions • Rain - Fixed rare issue with Water Gate Teleport not moving to correct location when cancelled from attacks in certain circumstances • Rain - Fixed visual issue that could cause jittering animation when landing from Overkast (Jump + Back Punch, Back Kick) or Drownpour (Jump + Back Punch, Back Kick, Front Kick) • Rain - Fixed AI being unable to use Water Gate portals • Reptile - Fixed issue that could cause Dash Attack to sometimes be throw immune when blocked • Shang Tsung - Fixed being able to slightly extend opponent morph duration by ducking without inputting any actions • Shang Tsung - Fixed Enhanced Inspire while morphed into Sindel not triggering Breaker Denied when the opponent attempts a Breaker • Sindel - Fixed Enhanced Queen's Command not preventing opponent from performing Fatal Blow after it has hit • Sindel - Fixed issue with lingering visual effects if Inspire is performed as Shang Tsung morphed into Sindel • Smoke - Fixed being able to cancel Tele-Stab (Back + Back Punch) after it is Up Blocked • Smoke - Fixed visual issue with opponent's animation when they are defeated by Fatal Blow • Smoke - Fixed visual issue during the startup of Smoke-Port • Cyrax (Kameo) - Reduced knock out duration when hit during Self-Destruct to 3 seconds (from 6) • Frost (Kameo) - Fixed issue which could cause an opponent to clip through the ground if hit while frozen from Ice Karpet at specific timing • Goro (Kameo) - Fixed rare issue with Shokan Stomp that could prevent a player from performing some special cancels with specific timing • Jax (Kameo) - Fixed rare situations where Ground Pound was not considering the opponent to be in a reaction • Motaro (Kameo) - Reduced knock out duration when hit during Reflect to 3 seconds (from 6) • Motaro (Kameo) - Fixed issue with interrupting Charge! Fatal Blow which could cause the background visual effects to linger • Sareena (Kameo) - Fixed issue that could prevent brutalities from being performed in a Kombo after defeating the opponent with Kia's Blades • Scorpion (Kameo) - Fixed rare bug that could cause Get Over Here to pass through the Fighter if they are hit at a specific timing • Sektor (Kameo) - Fixed rare issue with Activate Homing that could prevent a player from performing some special cancels with specific timing • Shujinko (Kameo) - Reduced knock out duration when hit during Meditate to 3 seconds (from 6) • Shujinko (Kameo) - Fixed using Reiko's Retaliation as a special cancel after Apep Punch or Konquest Kick not being able to Parry • Shujinko (Kameo) - Fixed issues with Mimic & Kopy Kat Invisibility lingering into cinematics • Shujinko (Kameo) - Fixed visual issue causing claws to appear clipping through the ground when performing Kopy Kat against Shang Tsung • Shujinko (Kameo) - Fixed AI being unable to use several stolen moves
Не знаю, мне стилистика Мортал Комбат 1 в стилистике Стритфайтера вообще не зашла. Саб зиро и Скорпион вообще похожи на пи.... ов. Нету готичности, брутальности, короче я мимо.
В следующей части похоже скорп и саб будут бабами лесб направления)))))
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 12.05.2007 Откуда: Москва Фото: 9
fedx писал(а):
А в неё кто-то вообще играет?
Если бы я знал что они Россию и Белорусов отрубят от онлайна я бы вообще игру не покупал бы это последняя покупка игр от Warner Bros таких подлянок еще не было, ладно покупка обходными путями но еще что бы поиграть в онлайне надо плясать с бубном то со сменой Смена DNS либо VPN , а вообще в целом игра не особо то и зашла сюжетка на 4-часа режим вторжение полная хрень, лучше бы (Режим командной битвы и Башни времени) оставили как было в 11-части я из за них в основном и играл в 11-долго, когда играешь не покидает ощущение что ты играешь в какой ни будь Street Fighter все как то упростили изменили в худшую сторону, Mortal Kombat 11 пока лучшая часть для меня.
_________________ Intel Core i7-13700 ✸ MSI Z790 EDGE ✸ Patriot Viper Venom 32Gb DDR5 6400MHz CL32 ✸ Gigabyte RTX 4070 Ti Super Gaming OC 16G ✸ LG OLED42C3
Последний раз редактировалось Setkos 20.12.2023 23:25, всего редактировалось 1 раз.
Если бы я знал что они Россию и Белорусов отрубят от онлайна я бы вообще игру не покупал бы это последняя покупка игр от Warner Bros таких подлянок еще не было, ладно покупка обходными путями но еще что бы поиграть в онлайне надо плясать с бубном то со сменой Смена DNS либо VPN , а вообще в целом игра не особо то и зашла сюжетка на 4-часа режим вторжение полная хрень, лучше бы (Режим командной битвы и Башни времени) оставили как было в 11-части я из за них в основном и играл в 11-долго, когда играешь не покидает ощущение что ты играешь в какой ни будь Street Fighter все как то упростили изменили в худшую сторону, Mortal Kombat 11 пока лучшая часть для меня.
Пф, понял, спасибо. Онлайн не работает = в мусорку. Репак от Васяна качну чтоб сюжетку пройти, не более. Благодарю коллеги - сэкономили мне 5+к рублей.
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения