Member
Статус: Не в сети Регистрация: 03.03.2006 Откуда: Москва
#77 MSI Afterburner – самая известная и широко используемая утилита для разгона видеокарт. Помимо этого, она служит для получения подробной информации об аппаратных компонентах компьютера и предлагает дополнительные функции, такие как регулировка вентиляторов, тестирование производительности, видеозапись.
1. Для разблокировки разгона в файлеMSIAfterburner.cfg (Находится в папке, где установлена программа) необходимо прописать следующие значения: UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it UnofficialOverclockingMode = 1 2. Для разблокировки напряжения и его мониторинга в том же файле прописываем следующие значения: UnlockVoltageControl = 1 UnlockVoltageMonitoring = 1 (!)В драйвере Catalyst 12.2+ не хватает пары файлов, скачиваем здесь 3. Программа так же "умеет" отображать энергопотребление CPU и GPU в играх. ~ Для этого в Настройках (Настройки > Мониторинг) нужно активировать пункты "Энергопотребление" и "Энергопотребление ЦП". 4. После перезагрузки или включения компьютера слетает профиль разгона. Как сделать, чтобы он грузился вместе с Windows? ~ Одно из решений тут - настройка автозапуска ~ Или штатный метод попробовать, описанный здесь 5. Выскакивает ошибка "В данный момент невозможно произвести внедрение в Diretc3D12 компоненты. Строго рекомендуется перезапустить приложение" Решение описано в этом посте 6. Шпаргалка по оформлению оверлейного дисплея от камрада y0121ck - ОСНОВЫ и ДОПОЛНЕНИЕ
Member
Статус: Не в сети Регистрация: 22.03.2005 Откуда: Уфа Фото: 0
Paxton Fettel писал(а):
Нахрена нам интервью 17 года?
Речь про то, что это не коммерческий продукт. Он делал и делает его для себя, для души. Что хочет и когда хочет. Так что, про "нанять" и "оптимизации" - почти "мимо кассы". А MSI, возможно, просто пользуется правами распространения и популярностью этого продукта, чтобы немного больше заработать и попиариться через название.
Всем привет! Может кто то знает как можно убрать ограничение заданное пунктирными линиями на графике настройки работы куллеров видеокарты в ручном режиме? В моём случае нижняя пунктирная линия задаёт предел работы вентиляторов в минимум 30%. Хотя при автоматическом режиме, при простое у видеокарты куллеры останавливаются. Но блин при ручной настройке срабатывает лимит в 30%. Кто знает, подскажите как это можно настроить... Нужно что бы в простое (при низкой температуре) куллеры так же останавливались.
Доброго дня. Гуру программы, подскажите пожалуйста, я долгое время пользовался данной софтиной и если мне не изменяет память, то значение FPS всегда показывалось без дробей, то есть целым числом и не скакало, как бешеное, сейчас я вижу вот такую картину во всех играх #77 Подскажите, что где настроить, чтобы его "угомонить"?
Последний раз редактировалось Jack Lupino 30.10.2021 18:02, всего редактировалось 2 раз(а).
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 67
RTSS 7.3.2 Beta 6 Build 25921
- Improved hypertext format: o Added GUIDs to internal autoscaling cache implementation. GUIDs ensure that autoscaling is not applied to wrong graph when you swicth between different OSD layouts containing different sets of displayed graphs o Added <GRMIN> and <GRMAX> hypertext tags, aimed to display minimum and maximum limits of the last rendered embedded graph. New tags are intended to be used in conjunction with autoscaling graphs to display their dynamic limits. Please pay attention to hypertext rendering Z order and ensure that you specify the tags after rendering target embedded graph to make them work as expected o Improved load image <LI> tag format. Now the tag parameter can be wrapped with quotation marks if the filename contains some reserved symbols (round brackets, triangle brackets and comma) - Improved OverlayEditor plugin: o Added new %CPUShort% macro. This macro definition is similar to previously existing %CPU% macro, containing compacted CPU branding string, but %CPUShort% additionally strips CPU clock frequency info starting from @ symbol o Added recent dynamic colors selection panel to dynamic color picker dialog o Text table specific color attributes are now displayed in recent colors selection panel in color picker dialog o Text table line name and cell text can use special symbols (e.g. newline \n symbol) now o Hypertext edit field in layer properties dialog is now multiline, so it is more convenient to work with complex layers (e.g. layers combining multiple embedded objects) o Fixed issue which could cause skipping some overlay refresh iterations o Added new keyboard shortcut to overlay editor window. Now you may press <Ctrl>+<Shift>+<M> to apply layout master settings. The same can be done from menu: Layouts -> Edit -> Master settings o Now all embedded graphs are using buffered update approach instead of asyncronous update for each graph before. This change is aimed to eliminate risk of seeing short flickering when switching between different OSD layouts containing different sets of displayed graphs o Overlay layout timer is now reininialized properly when switching between different OSD layouts with hotkeys - Added new "Percentile buffer" option to general properties. New option allows switching between unlimited and rolling ring buffer modes for 1% low and 0.1% low metrics calculation. Unlimited mode is preferred if you manually start benchmarking session with a hotkey. Ring mode can be preferred if you permanently keep the benchmark mode enabled and want to see 1% and 0.1% low metrics reflecting just a few last seconds of gameplay - Sample overlay layout supplied with the plugin was designed as a technodemo, showing you as many complex overlay creation techniques as it is possible. Now the plugin includes two more built-in overlay layouts, which suit better for everyday usage: > Classic layout is close to classic native MSI Afterburner's layout. It combines traditional text table based sensors representation with frametime graph and contains the most frequently used and the most useful sensors including process specific ones > Benchmark layout is entirely focused on framerate/frametime monitoring. It displays autoscaling frametime graph and dynamic distribution of the slowest frames with highlighted 1% zone. Such representation gives better visual demonstration of 1% low framerate to beginners. Dynamic distribution of the slowest frames is also useful when you're altering percentile calculation related options - Improved scanline sync implementation: o Now index of target display device for multimonitor systems is also displayed in scanline sync info panel o SyncDisplay profile switch, which is defining index of target display device for multimonitor systems, can be set to -1 now. In this case target display device will be selected automatically by monitor displaying 3D application's foreground window - Improved hooking implementation: o Added debug/compatibility option allowing disabling hook reinjection mode o Added debug/compatibility option allowing disabling hook integrity control mode and enbling hook entry point relocation o Changed unconditional injection delay handling approach. Now it overrides conditional trigger module based delay, previously unconditional delay didn't affect cases when conditional delay was triggered o D3D12 command queue hook is affected by delayed injection now, but the rest D3D12 swap chain creation hooks are still injected immediately and ignore any delays by default o All hook handlers have been slightly refactored to allow switching between different API hooking implementations o Added new "Use Microsoft Detours API hooking" option, which is allowing RivaTuner Statistics Server to switch to Microsoft Detours API hooking library instead of own one. This option doesn't help RivaTuner Statistics Server itself, but it may help to fix other third party applications which hook 3D API calls and use vanilla Microsoft Detours for that (e.g. OBS 27.1.0 and higher). So you may try to enable it you're using RivaTuner Statistics Server with some third party overlay or videcapture software and it refuses to work - D3D12 videocapture queue depth has been increased from 3 to 8 frames. This change is aimed to improve captured videostream smoothness in applications like Forza Horizon 4, which render more than 3 frames ahead - Application tray icon is DPI aware now - Application installer is DPI aware now - Updated built-in profiles list
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 67
RTSS 7.3.2 Beta 7 Build 25996
Changes are pretty minor, new version just includes built-in profile for FH5 mentioned a few posts above, which is required to get RTSS screenshot capture functionality working in this game.
Also, there was HDR related thread a few days ago where I mentioned again that I don’t focus on HDR related things due to lack of true HDR display required for development and testing. However there is one HDR related feature which I can safely add blindly without hardware and without risking to corrupt anything: optional HDR color space conversion shaders. Now there is new power user oriented HDR setting in application profile (located in [RendererDirect3D11] section), which can be used to apply HDR specific color space conversion to RTSS overlay and make it look more natural if overlay is looking too dim or oversaturated in HDR DX11/12 games. You may set it to the following values:
0 – render overlay as is without color space conversion, i.e. in SDR mode 1 – apply scRGB color space conversion (use it if RTSS overlay looks too dim in HDR mode) 2 – apply HDR10 color space conversion (use it if RTSS overlay looks oversaturated in HDR mode) -1 – detect required color space conversion in semi-automatic mode by framebuffer format: use scRGB correction for FP16 framebuffer or HDR10 for 10-bit ARGB framebuffer.
Вышло обновление RTSS 732 Build25998 написано Финальная. Но работает странно, настройки не срабатывают, приложения некоторые не детектит. Установил версию, что в Афтербурнер 4,6,3 все хорошо. У всех так?
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 67
MSI Afterburner 4.6.4 Beta 5 (Build 16231)
Added new MSI Windows 11 themed skins (Light and Dark editions) by Drerex design
Added experimental support for Intel 12th generation CPUs
Fixed issue which could prevent MSI Afterburner from opening from tray via main application icon after accessing properties via clicking monitoring tray icon
Application tray icon is DPI aware now:
OS level tray icons scaling is disabled now to prevent tray icon text distortion. Power users may revert back to the previous DPI unaware tray icon rendering mode via configuration file if necessary
Added new bigger tray icon fonts for >=150% and >=200% DPI scaling ratios. Power users may also select tray icon font independently of selected DPI scaling ratio via configuration file if necessary
Application installer is DPI aware now
RivaTuner Statistics Server has been upgraded to v7.3.2 final
Moderator
Статус: Не в сети Регистрация: 21.10.2010 Откуда: вопросы? Фото: 67
RTSS 7.3.3 Beta (Build 26000)
Added compatibility profile switch allowing ignoring nested IDXGISwapChain1:: Present1 -> IDXGISwapChain:: Present hook calls. This feature is intended to bypass issues with Epic Games Social Overlay, which is adding extra presentation call to application’s rendering flow and causing wrong cumulative framerate to be monitored
Improved protection for pending hook library copy operations. Now RivaTuner Statistics Server is not allowed to be started without rebooting the system if installer schedule pending 64-bit hook library copy operation on the next reboot
Сейчас этот форум просматривают: DeathBringer и гости: 19
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения